Peringatan buat diri ini

" Dalam hati ibu berkata: pergilah anakku...belajarlah bersungguh-sungguh, jangan kau lemas dalam kebebasan yang ibu berikan..ibu tak hantar kamu kesana melainkan ibu percaya kepada kaum..kerana kamu anak ibu..." Dlm jiwa ayah pula berkat anakku, ayah lepaskan kamu dgn sejuta doa agar kamu tak pernah lupa nama yang kamu bawa d hujung namamu..hati ini penuh berharap agar kamu pulang membawa piala kejayaan anakku.." kenangilah mereka dala m setiap yang akan kamu lakukan HIDAYAH...

Asmaul Husna

Khamis, 15 Oktober 2009

Luahan Hati

21 ogos 2009 12.49am (Jumaat) 30 Syaaban 1430H (malam yang penuh kedinginan)


Cinta?? Ada apa dengan Cinta?? Ish ni bukan movie Indon 2,sapa nama ia..? owh Rangga dengan Cinta..Erm...Cinta terlalu luas dan dalam maksudnya..sometimes diri ini tak dapat nak takrifkan definisi cinta...yang ku tau,definisi Cinta terlalu abstrak untuk disimpulkan...erm..mesti insan di dunia ini telah merasai & mendalami erti Cinta..betul tak sahabat sume?? hehe..begitu juga dengan diriku..ku telah lama mengenal apa itu Cinta.....antaranya Cinta pada Allah,Rasulullah SAW dan keluarga baginda,para sahabat,para tabiin yang telah berjuang demi menegakkan Agama ALLAH, para mujahid yang berjuang fisabilillah...tidak lupa juga Cinta pada Mama bapaku,familyku dan Cinta pada seseorang iaitu bakal ZAUJKU..(erm,bilakah dirimu muncul dalam hidupku?? ku setia menantimu,jika bukan fid dunia,kita akan bertemu fil akhirat sana yang kekal Abadie..Insyaallah ya zauj..

Selama 23 tahun ku telah melihat dunia ini..(erm xsampai 23 lagi..tapi jika diri ini diberi kesempatan untuk menemui disember 2009! Insyaallah bertambah matanglah aku....dan pada saat itu genaplah umurku 23 tahun!!!..erm matured ke?? hahaha...ketawa jak bah iday nie..huhu..jangan leka iday!!!

Ya RABB, ku syukuri nikmat hidup, nikmat kesihatan yang telah Engkau anugerahkan pada hambamu yang dhaif ini..syukurillah...Alhamdulillah....

Ku termenung sejenak melihat bunga Ros di hujung meja studyku..bunga yang telah diberikan oleh sahabat-sahabatku ketika hari konvokesyen....seingat aku, bunga Ros( Mawar lah) hehe...begitu cantik warnanya,kelopaknya yang lembut...hehe..mampu menawan hati sesiapa yang menerimanya.......hihihi..sewaktu ku terima awal dahulu..Tapi!!!! malam ini baru ke sedar, 3 kuntum bunga Ros telah pun layu menundukkan kelopaknya, daun-daunnya juga telah meluruhkan diri...erm..luruh bukan dekat bawah tanah,just luruh atas meja studyku jer..hehe..

Begitulah nyawa yang ada pada sejambak???erm sekuntum??? bilamasa ku dapat sejambak atau sekuntum bunga nie?? hihi..erm 3 kuntum bunga Ros tadilah...hehe..bunga ada nyawa ker??....Begitulah semua ciptaan Allah di dunia ini..semuanya indah!!! tapi satu saat yang indah itu akan tamat jua riwayatnya...maksudnya, Hidup hanya sementara di dunia ini,tidak akan kekal melainkan di alam akhirat yang abadi!!! YA RABB, janlah biarkan diriku ini terleka dengan kecintaan duniamu..tapi, tanamkanlah di hatiku ini kecintaan abadi di akhirat sana....kerana Cinta di Akhirat sana itu yang diriku sangat-sangat impikan dan dambakan..BAHAGIANYA....

Ku ringkaskan sahaja coretan ini,kerana jika ku terlalu khusu' dengan menekan punat-punat keyboard ini ditambah dengan idea-idea yang mengalir deras dan melimpah laju ibarat air sungai..(ALHAMDULILLAH), maka tentu saja coretan ini bukan coretan biasa..malahan novel pula yang ku hasilkan..hehe..gurau jer..sapalah diriku ini..cerpen pun tak reti nak reka apatah lagi novel?? huhu..ku bukan dari golongan sastera..diri ini tak reti buat karangan berjela-jela...coretan ini jak yang ku boleh karang,hanya sekadar luahan rasa dihati..

Cinta pada Bunga ia akan layu,Cinta pada manusia tidak akan kekal tapi ku yakin Cinta pada ALLAH akan kekal abadie..Cintaku hany milikNYA...yang telah menciptakan aku sebagai seorang insan,sebagai perempuan,sebagai wanita!!(akan datang sebagai Isteri solehah, sebagai Ibu,sebagai nenek...dan....) itu yang tidak pasti..kerana ajal maut,jodoh pertemuan telah ditentukan olehNYA sejak di luh mahfuz lagi..(ku menadah tangan, Ya Rabb ku mengharapkan maghfirahMu,keredhaanMU,keberkatanMu.......)

Ya Rahmanu ya Rahim..ampunilah dosa-dosaku,dosa kedua ibu bapaku, dosa keluargaku,dosa semua guru-guruku..(termasuk ibu bapa,guru-guru SR,guru-guru SMA,para Lecture..) yang telah mendidikku dari ku kenal huruf ABC,123,Alif Baa Ta...sejak dahulu sehingga sekarang!! dan yang akan datang..insyaallah..seandainya diri ini masih ENGKAU izinkan untuk menghirup udara segar, melihat matahari yang begitu cantik apabila terbit dan terbenam..SUBHANALLAH!!! Melihat bulan yang silih berganti berubah aturannya..maksudnya diri ini boleh melihat bulan purnama,separa,sabit,hilal dan anak bulan!! fenomena siang dan malam..ALLAHUAKBAR!! hambamu betul-betul bersyukur ya RABB kerana dapat mengalami,menghayati indahnya ciptaanMU...ALHAMDULILLAH!!!

Erm jap erk,dahaga pula..nak minum air!! Alhamdulillah sebenarnya ku juga tertanya-tanya apakah yang membuatku melakarkan coretan ini?? lakar tak sesuaaaai la..ku bukan arkitek??menulis...erm mana ku pegang pensil or pen..hehe..lagilah tak boleh..jangan marah bah sahabat-sahabat yang ku kasihi..smile..hihi ku tersenyum sendiri..(tak ubah lagi sifat nakal diriku) saje je nak gurau-gurau bah..kalau tak ada gurau senda,mesti tak ada insan yang membaca coretan ni..betul tak?? hehe..adanya gurau senda boleh membuatkan insan lain terhibur, tersenyum,ketawa..and whatever...tapi ku tak retilah buat gurau senda lebih-lebih..spontan tanpa dirancang oelh kata hati..hehe...nanti ada pula insan yang terluka..owh. TTIIIIDDDDDDDDAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAKKKKKKKKKK!!!!!!! ku tak sanggup melihat sahabat-sahabatku sedih kerana diriku..ku sayang sahabat-sahabat sume..biarlah diri ini yang merana mengalami kesakitan,merasa sedih..biarlah iday yang mengalaminya..YA RABB..ku tak mahu sahabat-sahabat yang ku sayangi terlibat sama..huhu..La TAhzan Hidayah!!

Erm kenapa mata ini tak mengantuk lagi?? penat udah mataku menghadap skrin laptop ni..huhu..mesti sahabat-sahabat sume tertanya-tanya dan berfikirkan, apalah sebenarnya iday nak luahkan ni??? Right?? huhu..To be Qontinue...

Tiada ulasan:

Assalamualaikum

Doa

Doa

my signature


***