Peringatan buat diri ini

" Dalam hati ibu berkata: pergilah anakku...belajarlah bersungguh-sungguh, jangan kau lemas dalam kebebasan yang ibu berikan..ibu tak hantar kamu kesana melainkan ibu percaya kepada kaum..kerana kamu anak ibu..." Dlm jiwa ayah pula berkat anakku, ayah lepaskan kamu dgn sejuta doa agar kamu tak pernah lupa nama yang kamu bawa d hujung namamu..hati ini penuh berharap agar kamu pulang membawa piala kejayaan anakku.." kenangilah mereka dala m setiap yang akan kamu lakukan HIDAYAH...

Asmaul Husna

Rabu, 9 Februari 2011

DOA SEORANG ISTERI


Ya Allah
Sekiranya dia adalah pilihan Mu di Arash
Berilah aku kekuatan dan keyakinan untuk terus bersamanya
Sekiranya dia adalah yang terbaik untukku di Dunia Mu
Peliharalah tingkah laku serta kata-kataku dari menyakiti
perasaannya
Sekiranya dia adalah jodoh yang dirahmati oleh Mu
Berilah aku kesabaran untuk menghadapi
segala kerenah dan ragamnya
Sekiranya dia ditakdirkan bukan untuk diriku
Kau tunjukkanlan aku jalan yg terbaik untuk aku
harungi segala dugaan Mu
Ya Allah, Kau yang Maha Megetahui apa yang terbaik untukku
Sekiranya aku tersilap berbuat keputusan
Bimbinglah aku ke jalan yang Engkau redhai
JADIKANLAH AKU ISTERI YG DISENANGI SUAMI
Aku hanya ingin menjadi isteri yang dirahmati
Isteri yang dikasihi
Isteri yang solehah
Isteri yang sentiasa dihati
AMIN

Allah knows what's best for us
So, why should we complain?
We always want the sunshine
But He knows there must be rain
We always want the laughter & the merriment of cheer
But our heart will lose their tenderness
If we never shed the tear
Allah test us often
With suffering and with sorrow
He test us not to punish us
But to help us meet tomorrow
And for every pain He gives to us
Provided we are patient
Is followed by rich gain
So, wherever we feel that everything is
GOING WRONG...It is Allah's way to make our spirit strong

Assalamualaikum

Doa

Doa

my signature


***